vineri, 3 septembrie 2010

Lomografie

Nu reuseam sa ma incadrez nicaieri....e clar ca am evoluat rapid in fotografie (in martie 2010 mi-am cumparat primul DSLR,in mai mi-a aparut o fotografie in revista Foto-Video,in August una in Chip)Ideea din spatele fotografiilor mele de cele mai multe ori este absenta,sau mai bine zis se identifica mai degraba cu un sentiment,un ceva care vine te loveste si pleaca.Nu am cautat niciodata sa fac incadrari perfecte,nu am tinut cont prea des de reguli elementare ale fotografiei,cu toate ca le cunosc foarte bine...a fost sentimentul,secunda oarba de intepenire si declansarea.Este adevarat ca facand o retrospectiva,gasesc multe imagini,daca le pot spune asa,cel putin puerile,dar tocmai acestea m-au ajutat sa evoluez...tocmai constientizarea.Imediat ce mi-am procurat aparatul am inceput frenetic sa caut material didactic,si coincidenta sau nu,am gasit un torrent(Lomotorente)pe isohunt inmagazinand 5 giga de material didactic(carti,manuale,brosuri,reviste)Astazi am descoperit un cuvant nou - LOMOGRAFIA - miscare fotografica initiata de 2 studenti austrieci la inceputul anilor 90'(1992 mai exact),si curios din fire am ajuns pe pagina lor (o gasiti aici)
Aflu ca miscarea lomografica e de amploare mondiala,sute daca nu milioane de adepti din intreaga lume,si bineinteles cele 10 reguli de baza ale lomografiei care m-au lasat cu gura cascata,fiind exact politica mea vizavi de fotografie
Cele 10 reguli le prezint mai jos fara a le traduce pentru a nu le rapi din autenticitate

1. Take your camera everywhere you go

2. Use it any time – day and night

3. Lomography is not an interference in your life, but part of it

4. Try the shot from the hip

5. Approach the objects of your lomographic desire as close as possible

6. Don’t think (william firebrace)

7. Be fast

8. You don’t have to know beforehand what you captured on film

9. Afterwards either

10. Don’t worry about any rules

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu