joi, 22 aprilie 2010

Echipament

In acesta sectiune a blogului as vrea sa imi prezint echipamentul folosit,si sa imi exprim parerile vizavi de acesta.Asadar...incep cu...


Body...
Primul meu Dslr a fost un Nikon D40x,un aparat foarte ok,dar care avea o vesnica problema cu praful.Ori de cate ori schimbam obiectivele praful intra si nu mai vroia sa plece,mai rau chiar,ajungea pe senzor.Am ratat sute de poze doar datorita prafului.ceea ce la un moment dat a devenit insuportabil.
O alta problema a lui D40x era display-ul.Ori de cate ori duceam viewfider-ul la ochi display-ul ramanea aprins si efectiv ma orbea.Posibilitatile de post procesare a imaginilor din camera erau de asemenea limitate,astfel am ajuns la concluzia ca
ar trebui sa caut un alt aparat care sa rezolve aceste probleme,si am gasit D60-ul.
Acesta din urma este urmasul lui d40x cu acelasi senzor incorporat,acelasi look dar cu mici imbunatatiri cum ar fi:functia de autocuratare a senzorului,multiple posibilitati de post procesare a imaginilor direct din camera,si nu in ultimul rand un senzor sub viewfinder pentru a inchinde display-ul atunci cand sesizeaza o zona opaca la 1cm in fata lui.Cu alte cuvinte d60-ul l-a spalat pe d40x de toate pacatele si a facut-o chiar bine


Nikon N55 este un alt aparat pe care il folosesc mai rar ce-i drept dar de fiecare data cu aceiasi placere.Filmul datorita costurilor relativ mari a pierdut teren in fata digitalui,dar al meu inca isi mai gaseste cadre de tras.Pe body este montat un Nikon 28-80,nu intru in amanunte,nu e nimic spectaculos la el,e doar un obiectiv care isi face treaba destul de bine









Obiective
Primul obiectiv bineinteles ca a fost obiectivul de kit 18-55,un obiectiv ok care isi merita toti banii.Ulterior am cumparat si modelul 18-55VR(cu stabilizator)doar pentru a constata ca am platit 200 de lei in plus degeaba.Pe acesta focala nu stiu cat este de indicat VR-ul,iar rezultatele nu sunt nemaipomenite.Nu recomand nimanui acest obiectiv deoarece cu aceiasi bani pot gasi ceva non VR mult mai bun.






Helios F:2.0 este un obiectiv cu focala fixa de 58mm si diafragma destul de luminoasa,ceea ce-l face un candidat perfect pentru fotografia de portret,reusind sa descprinda subiectul de fundal intr-un mod destul de placut.Din punct de vedere a constructiei,este integral metalic(mai putin sticla),iar montura este pe filet M42.
Personal l-am folosit mai mult inversat pentru fotografia macro impreuna cu un Nikon 28-70 si trebuie sa recunosc ca rezultatele au fost cel putin uimitoare(asta daca lasam deoparte inconvenientele legate de profunzimea de camp).Ca si concluzie finala,e un obiectiv care se merita sa vi-l procurati,pretul variind intre 30 si 100 de lei





Nikon 28-70F:3.5-4.5 face parte din clasa teleobiectivelor cu focala medie.Nu este prevazut cu motor de autofocus intern,deci nu focuseaza automat pe modelele d40 , d40x , d60 , d5000 sau d3000.Din punctul meu de vedere acest obiectiv nu se face remarcat prin calitatile sale,dar nici nu e de trecut cu vederea.Constructia este ok,este prevazut cu inel pentru diafragma,iar optica este una destul de buna.L-am folosit cu succes in fotografia macro,impreuna cu un Helios-ul inversat.













Momentan sunt fericitul detinator al unui Nikon 18-135Afs

Daca primul meu obiectiv Nikon 18-55Afs mi-se parea foarte bun,Nikon 18-135 mi-se pare nemaipomenit.Este adevarat ca si pretul este cu mult mai mare insa face toti banii.Nu vreau sa intru in detalii prea adanci,dar pentru cei care inca nu stiu care sunt diferentele ,am sa le enumar imediat.
In primul rand distanta focala...cu 18-135 chiar simti ca ai libertate deplina,si nu trebuie sa schimbi obiectivele atat de des,fiind un foarte bun obiectiv all around.
Este deasemenea mult mai ok pentru portrete decat fratiorul sau mai mic,la 135mm reusind sa desprinda destul de bine subiectul de fundal
Filetul pentru filtre difera de la 52mm pentru 18-55 la 67mm pentru 18-135
Optica mi-se pare putin imbunatatita ,imaginile fiind foarte clare chiar si la 135mm
Si nu in ultimul rand motorul de autofocus este un pic mai rapid si mai precis
Inconveniente
Pretul ar fi primul inconvenient...in banii cheltuiti pe un 18-135 puteti procura un 18-55VR si un 55-200VR
Nu imi plac finisajele,la exterior pare o jucarie din plastic de proasta calitate
Montura ar fi putut fi metalica dar se poate trai si fara
Fiind un obiectiv de tip push and pull aspira praf in obiectiv si aparat,deci nu ar fi indicat sa-l folositi pe un aparat fara functie de autocleaning
Mie personal imi place foarte mult,dar intotdeauna e loc si de mai bine:P



Chinon 75-205
Primul meu teleobiectiv.Nu stiu de ce l-am achizitionat,dar e clar ca in momentul respectiv nu prea aveam habar despre fotografie.Fiind un obiectiv pe montura M42 nu il puteam folosi pe Nikon-ul meu in absenta unui adaptor.Distanta focala,cel putin pentru un incepator poate parea impresionata pe laga obiectivul de kit 18-55,dar calitatea este cel putin jalnica.Pentru a scoate o fotografie cat de cat clara subiectul trebuia sa fie la maxim 5m distanta,alfel cadrul era cu siguranta unul ratat.Partea frumoasa era Bokeh-ul cel putin impresionant,reusind sa rupa subiectul de fundal intr-un mod foarte placut.Placut surprin am ramas si de costructia metalica foarte robusta a obiectivului,prevazut cu inele pentru zoom,focus,si diafragma.Pe langa adaptorul Nikon-M42 in imaginea alaturata este prezent si un teleconvertor cu factor de multiplicare 2x,cu care aveam impresia ca voi cuceri luna.Nimic mai fals...teleconvertorul dubla focala,dar adauga si 2 stopuri de lumina,astfel ca folosirea aparatului fara trepied era practic imposibila.Toate acestea,cumulate si cu aberatiile cromatice ale obiectivului,cele ale teleconvertorului si ale adaptorului nu puteau fi decat reteta esecului total.Partea buna ar fi ca am invatat ceva,si anume:NICIODATA si ABSOLUT NICIODATA sa nu mai folosesc accesorii third-party.Poate parea un compromis cand platim,dar in momentul in care ajungi sa-ti ratezi toate cadrele deja nu mai e deloc amuzant.Prefer sa platesc mai mult si sa primesc in schimb accesorii de calitate



Nikon 70-300G
Acesta chiar imi place destul de mult in ciuda inconvenientelor,asta poate si pentru ca nu am deocamdata altul mai bun in acesta zona.Imaginile sunt destul de clare chiar si la 300mm,in schimb apar ceva aberatii cromatice.Fiind un obiectiv de tip Af nu pot focusa automat pre D60,dar se pare ca nici asta nu ma afecteaza prea mult.Incerc sa-mi fac treaba cu ceea ce am ,fara sa uit esentialul,si anume sa declansez la momentul potrivit.Stiu ca va veni vremea in care il voi inlocui cu altul mai performant dar deocamdata nu vreau sa ma gandesc la asta











Giottos VT806 este un trepied din clasa medie,nu foarte scump(130 ron) prevazut cu cap 3d.Trepiedul este confectionat din-un aliaj de aluminiu inoxidabil,fiind foarte usor de manevrat si carat.Personal il gasesc destul de eficient si robust,sarcina maxima fiind in jurul a 3kg.


















Blitz-Nikon sb600
Un blitz puternic si versatil care cu siguranta ii va multumi pana si pe cei mai exigenti dintre noi.Focus rapid si precis,bounce atat pe verticala cat si pe orizontala,mod TTL ,TTL BL si manual,calculul expunerii foarte precis,autonomia celor 4 acumulatori,timpul relativ rapid de incarcare,declansare prin simpatie si wireless,display-ul lcd luminat si usurinta cu care se manevreaza sunt doar cateva dintre punctele tari ale lui SB600.Categoric este un blitz foarte eficient si isi merita toti banii.





Daca tot am prezentat echipamentul foto,nu puteam sari geanta.Da este un Sony,si am ales-o datorita calitatii finisajelor si a protectiei care mi-se pare la superlativ.Spatiul de depozitare nu este exagerat de mare,dar eu am reusit sa o umplu cu aparatul D60,obiectivul 18-135,2 filtre,telecomanda,blitz SB600,inele macro,si intr-un compartiment exterior am reusit sa bag chiar si un minilaptop Asus eeePC.Se pare ca atunci cand vine vorba de calitate Sony nu face compromisuri.






Pentru prelucrarea fotografiilor digitale folosesc un laptop IBM Thinkpad R60 , un laptop robust,puternic si eficient

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu